Tuesday, October 22, 2013

Jalan jalan Perth & Western Australia - part 5

Assalamualaikum, goodday bebs..

It was Tuesday, day 3 on our journey. This time kite ronda2 ronda sekitar Armadale city. Armadale tak jauh dari Midlands iaitu dalam 20 to 30 minutes drive. Bandar die terletak di lereng bukit. Kita boleh melihat bandar Perth dari Armadale

1. Minnawara Park

Minnawara Park terletak di tengah2 bandar Armadale dan bersebelahan city council and administrative offices. Park ni terdiri daripada sebuah tasik buatan sendiri dan jambatan erah merentasi tengah2 tasik. Best part kat sini ialah, bnyak jenis burung2 mendiami kawasan tasik ni.. Di sekitar tasik ni juga terletak hypermarket seperti woolmart and coles. So kitorang adalah amik masa berwindow shopping sekejap.



2. Araluen Botanic Park

Arulean botanic park adalah highlight of Armadale visit.. Terletak di puncak bukit berdekatan dengan city centre.. Kawasan die redup dan sejuk..Di kawasan ni terdapat berbagai bagai jenis tumbuhan, bunga, dan picnic places.. Antara tumbuhan dan bungayg terdapat kat sini adalah, lavender, rose (paling banyak),ivory, pine trees dan maple trees.. Tapi sayangnya, aku x dapat nk tengok tulip sebab tulip hanya tumbuh dari winter ke spring (september to november). Yang tak best, sebab kawasan die berbukit, bnyak tangga2 utk naik ke atas dan aku pun tak berapa larat nak tengok kt atas ade pe.. Ha, kalau lalu area lavender, bole bau macam bau bedak..


3. Schoenstatt shrine & Elizabethan village

Dah ronda ronda araluen botanic park, kitorang singgah dekat schoenstatt shrine dan Elizabethan village.
Tak banyak benda menarik kat sini. schoenstatt shrine adalah sebuah kawasan lereng bukit di mana terletaknye satu church ayu lama, dan elizabathna village ialah English style house tempat memproses dan menjual wine..









No comments:

Post a Comment