Wednesday, October 16, 2013

Jalan jalan Perth & Western Australia - part 3

Assalamualaikum, good day bebs,

Mase post yang fist, aku ade share itenarery, tapi, itu yg di plan....actualye, x semua tmpat pergi...sbab mase x mengizinkan, ade yang x jumpe, ada yang open untuk certain season sahaja..Tapi alhamdulillah, 80 % tmpat yg kiorg nk pergi dpat ditempuhi..semuanye dengan bantuan Allah dan device nama GPS..so kalau sewa keta jangan lupe sewa GPS skali....

Day1 , Sunday ( Fremantle & Perth CBD)
Kebanyakan orang memilih untuk ke CBD (pusat bandar) ngan fremantle on the last day trip. But aku buat first day trip. Sebab pe? Sebab sabtu, ahad je fremantle market bukak.. So sbab kitorg sampai ahad pagi and balik hari khamis, so kene pegi gakla fremantle hari fisrt tu.. Bawah ni gmbar2 kt fremantle..

  
 
Fremantle and Fremantle Market

Fremantle adalah harbour tepi laut , pemandangan memg cantik and sejuk waktu pagi.. Bnyak tempat menarik sekitar fremantle ni. Boleh search map fremantle kalau nk pegi tempat menarik sekitar die... and tempat pada aku tak sah kalau tak datang sini adalah fremantle market. Macam macam bende ade jual..tapi yg best tgok makanan die,..eiii saba jela... kalau halal belake, dah lame aku sapu bersih,,,haha..

Dkat tepi harbour ade restoran jual fish and chips...ramai blogger recommend tmpat ni utk makan...so kitorang breakfast on the first day kat sini.. But pade tekak aku, cannot go bro....sedap lgi fish n chips kt msia ni...


Perth CBD,
Lepas fremantle, aku tukar haluan ke Perth CBD (pusat bandar). Sebabnye ialah jarak perjalan dri fremantle ke CBD dalam stengah jam je.. and bnyak tempat nk jalan kt CBD...so plan mase lama kt CBD shje..Dalam itenarery aku banyak tempat yg nak pergi, but end up a few saje yg pegi sbab mase x mencukupi.. tkut malam sangat check in kat cabin tu..takut ofis tutup... So tempat yg aku pegi adalah, hay street, london court, Stirling & Supreme court garden, bell towe ngan kingspark....kings park memang lawa gile, especially when sunset...

So kitorang lunch kat Hay Street..kat jalan ni, bnyak restoran halal,..mostly jual kebab...ade 1 ,2 restoran msia...but kalau nk makan nsi lemak ke, lbih baik x yah datg sini..btul tak... Murray street pun bnyak restoran2 halal....ada thai, timur tengah ngan western...

Aku x ambik bnyak gmbar..aku amik vid je bnyak..bwah adalah vid mase kt fremantle and perth cbd









No comments:

Post a Comment